Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johanz
MEDLEM

Använd kopiator/scanner direkt till VISMA

Vi har en kopiator/scanner på jobbet. I dagsläget scannar jag in alla fakturor till en mapp och laddar sedan upp dem till Eekonomi. Finns det på något sätt man kan ange en speciell sökväg i Skrivaren/scannern så att pdf:en laddas direkt upp i Eekonomi? 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johanz

Enda sättet är om du skulle välja att de inlästa underlagen ska skickas till mejladressen som finns i Visma Scanner/under bildunderlag när de skannas in. Om du använder scanner är det även viktigt att du bockat i "skicka direkt till ekonomisystem" i appen för Visma Scanner, så underlagen går direkt dit. Det är även viktigt att inget vidarebefordras utan att det skickas direkt till e-posten från scannern. Men det fungerar inte att lägga någon annan typ av sökväg för att det ska importeras till eEkonomi.

 

Har du följdfrågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta vår kunniga support så hjälper vi dig gärna.  

 

Ha en fin dag

//Tinna

 

Hejsan. Tack för svar. Är det någon kostnad på detta?

Hej @Johanz!

 

Att använda Visma Scanner är helt gratis 🙂

 

Gott nytt år!

/Tinne

Johanz
MEDLEM

Super. Jag har nu gjort inställningarna och dokumentet kommer direkt till bokföringsprogrmet. Men uppgifterna tolkas ej utan alla läggs som leverantörsfaktura, utan namn, summa eller andra uppgifter? 

 

Kanske prova att, i Visma Scanner-appen, stänga av funktionen för att skicka direkt till eEkonomi. Då kan du öppna den inskickade dokumenten i appen och då tycks de tolkas. Och sedan skicka in dem. Nackdelen är just det att det är lite mer manuellt.

 

45779BD6-2070-4739-A6D1-8C78D8487FEA_1_201_a.jpeg