Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Bifoga PDF visma scanner

Hej

Har ni någon instruktion för android användare i Visma scanner och hur man bifogar in PDF från ett mejl. 

I apple är det busenkelt men jag har tyvärr ingen android så kan inte beskriva för kunderna. 

// Jocke - JP Ekonomiservice
10 SVAR 10
AnnicaL
CHAMPION

Om du får ett mail med en pdf är det lättaste sättet att få in den att helt enkelt vidarebefordra mejlet till den adress som Visma scanner lägger upp för dig. Du hittar den i appen. 

@AnnicaL Jag skulle säga att det blir kostsamt och tar längre tid än att bifoga in PDF direkt i scanner app = gratis. Alla fall i Iphone men fråga är om det fungerar lika i android versionen.

 

 

// Jocke - JP Ekonomiservice
AnnicaL
CHAMPION

Jag har ärligt talat inte funderat på att skicka in en pdf via scanner-appen, men om man sparar ner pdf-filen i androidluren är det busenkelt att plocka upp den i appen och skicka in till eEkonomi. Testade just själv för första gången! Snabbt och gratis! 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Så hur gör du, i Iphone behöver jag aldrig spara ner PDF en och importera utan kan trycka när PDF är uppe på dela och där välja Visma scanner varpå den öppnas i scanner appen.

// Jocke - JP Ekonomiservice
AnnicaL
CHAMPION

Det vore ju smidigt men jag får bara upp alternativet dela via Adobe så det funkar inte.

Men om jag sparar ner pdf-en och sen går till scannerappen, klickar på bildikonen och sedan väljer Dokument i stället för Bilder kan jag välja den nyss nedladdade filen och skicka in. 

Khedron Wilk
CHAMPION

Jag är inte riktigt med i svängarna här...
Precis som Annica lyfter fram så finns det en inbyggd e-postadress i Visma Scanner för ens Visma-konto. (kolla i Scanner-appens Inställningar) Den adressen har åtminstone tidigare varit gratis att använda?

Khedron Wilk
CHAMPION

För att svara lite mer i linje med den ursprungliga frågeställningen:

 

Jag provade precis att, på en Motorola-mobil med Android 12, att klicka på en PDF-bilaga i ett mail i Outlook, öppna den bilagan med Microsoft Office-appen och därifrån dela dokumentet med Visma Scanner. Och då öppnas Scanner-appen med PDF-filen och man kan fylla i uppgifter.

Jag får dock inte fram liknande dela-funktionalitet om jag öppnar bilagan med Microsoft OneDrive eller Google Drive. Har inte heller testat om Gmail uppför sig annorlunda. (Använder själv iPhone som standard.)

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Kanske någon från Vissa kan kommentera de hela, är det gratis att mejla in vilket jag har för mig att det inte är. 

Samt instruktion på de hela 

// Jocke - JP Ekonomiservice
AnnicaL
CHAMPION

Under Bildunderlag står frågan "Vill du ta emot e-post under Bildunderlag?" med informationen att det då kostar 3 kr per faktura. Så det där att länka själva pdf-en via Visma Scanner är en billigare lösning oavsett om man måste spara ner filen i luren först eller inte.  

Har läst på lite. Skillnad på Visma Scanner och Faktura via e-post (det du hänvisar till). Det är inte samma funktion vad jag förstår.

 

"Visma Scanner appen är en kostnadsfri tjänst ihop med Visma eEkonomi."

 

https://forum.vismaspcs.se/t5/Nyheter-i-Visma-eEkonomi/Ny-tjanst-for-att-ta-emot-underlag-via-mejl-d...