Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lentzit
MEDLEM

Inställningar som revisor

Undrar om det ändrats något i inställningar för revisor som man kan bjuda in till sitt eEkonomi då min revisor säger att denna ej längre kan göra ändringar d.v.s. göra jobbet som revisor. 

 

Enligt instruktion  Ge användare behörighet som revisor (vismaspcs.se)

står det att den inbjudne revisorn har LÄS, har detta ändrats nyligen då ju min revisor kunnat göra ändringar i min bokföring fram till förra året iaf. 

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Hej, 

revisorn SKA inte kunna ändra något så om din revisor tidigare kunnat göra detta var det fel! En revisors jobb är att granska och ev påpeka saker, inte göra ändringar, det är ev redovisningskonsults jobb och denne behöver då ha full behörighet till programmet. 

Redovisningskonsult skall det vara såklart men det står ju inte som val i inställningen. Som sagt så har redovisningskonsulten kunnat göra justeringar löpande utan problem men nu verkar det inte fungera längre. Därav frågan.

Hej Lentzit!

 

Precis som @AnnicaL  säger så ska en revisor endast kunna läsa och inte ändra eller göra något i programmet. En redovisningskonsult ska däremot kunna göra justeringar precis som du nämner.

Jag kikade på användaren och såg att redovisningskonsulten hade Revisor som roll, så vi har nu ändrat till Användarbehörighet. För att det ska fungera så behöver du avsluta samarbetet och bjuda in på nytt igen för att det ska ges tillgång till konsulten.

 

Skulle problemet kvarstår så är det bäst att du tar kontakt med våra duktiga kollegor på supporten så får de koppla upp sig och felsöka vidare direkt i din miljö.

 

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne

Lentzit
MEDLEM

Jag lyckades med konsstycket att säga upp samarbetsavatalet med mig själv tydligen 😅. Ringer supporten 🙂

Ojdå det var lite stökigt men bara ring mina kunniga kollegor så löser ni det tillsammans. 

 

Du är värd en härlig dag 🙂

/Tinna