Jag har ett valutakonto ( €) ,men aktuella saldot visas i SEK i Visma? Vore bättre ( åtminstone för mig) att saldot visats i just den aktuella valutan €. Kan man ändra det i någon inställning?
Skickar såklart en hel del kundfakturor i € , men får även lika många levfakturor i €.
Varifrån hämtar Visma sin € kurs som kommer in per automatik när man skriver in en leverantörsfaktura ( vet att man kan ändra kursen manuellt, men vill gärna ändå veta )
Finns det på något ställe i Visma (e-ekonomi) som man kan se aktuell € kurs, utan att lägga in en leverantörsfaktura exempelvis?
Tack
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-20
Hej Fredrik!
Nej vad gäller redovisningsvaluta i Visma eEkonomi så är det fortfarande som min kollega Theodor skriver lite högre upp i tråden. Det finns ingen möjlighet att ställa in någon annan redovisningsvaluta än SEK.
Förstår att du verkligen skulle uppskatta en förändring kring detta men vill vara ärligt med att det inte är något vi kommer att förändra i närtid.
/Tinna
Hej,
Har det skett någon ändring av funktionaliteten i programmet sedan senaste svar i denna tråd? Så att man kan använda annan redovisningsvaluta än SEK? Har ett uppdrag som jag skulle behöva ha USD som redovisningsvaluta.
/Fredrik
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.