Hej Andreas!
Att det blir såhär beror på att vi har en automatisk avrundning. Den förklaras närmare i hjälpen under Avrundningar i Resultat- och Balansräkning
Så man kan inte själv välja vilken rad som ska användas för avrundningen. Enda sättet att ändra det är att manuellt ändra beloppen i Balansräkningen/resultaträkningen i programdelen Årsredovisning
Det skulle också kunna handla om att det inte blir exakt samma belopp i Årsredovisning som i Deklarationsblanketter. I Deklarationsblanketter gör vi som du märkt inte samma avrundning. Vi håller på att ser över och göra justeringar i denna modul och vi vet att det finns saker att förbättra.
Känner du att du vill ha mer direkt hjälp och vägledning för att komma vidare i detta ärende så rekommenderar jag att du tar kontakt med supporten där vi har möjlighet att kika tillsammans med dig i ditt system och så hjälper vi dig vidare i den kanalen istället.
Tinna
Har samma problem i min årsredovisningsdel. Har testat otaliga ggr att dels göra en öresavrundning med verifikation för att rätta till balansen på det felaktiga och testat lika många ggr att ändra beloppet i årsredovisningen precis som ni rekommenderat här i den gamla tråden. Har visma gjort rättningar i koden för programmet sedan detta uppmärksammades 2018? Det är precis som att årsredovisningens data inte uppdateras korrekt och det går därför inte komma runt felet. Hur löser jag detta? Känns ju rätt tröstlöst med ett så enkelt fel i en redovisningsmodul.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.