Den 3 april 2024 bytte vi tjänsteleverantören som används för Digitala fakturor och dokument. Det här påverkar hanteringen vid skanning av pdf- och pappersfakturor som tolkas och skickas till Visma Administration som en e-faktura.
För dig som får skannade pappersfakturor
Från den 3 april finns en ny postadress som pappersfakturorna ska skickas till, och exempel på hur den ser ut hittar du längre ner här på sidan. Den nya postadressen kan du se när du installerat version 2024.0 eller senare versioner under Arkiv - Företagsinställningar - Mina tjänster - Digitala fakturor och dokument - Adress för pdf/pappersfaktura.
Du behöver själv veta vilka av dina leverantörer som använder adressen. Vi rekommenderar att du skickar informationen till alla dina leverantörer, men var tydlig med att det endast gäller pappersfakturor och att ingen förändring sker för pdf-fakturor som också hanteras via tjänsten.
Den gamla postadressen kommer fungera under en övergångsperiod fram tills den 30 september 2024.
Exempel på hur postadressen ser ut efter 2024-04-03:
Ditt bolagsnamn
SPCS(ditt organisationsnummer)
83190 Östersund
eller så här i version 2024.0/2024.01 av Visma Administration
Ditt bolagsnamn
Ditt organisationsnummer SPCSDitt organisationsnummer
SE-831 90 ÖSTERSUND
För dig som får skannade pdf-fakturor
Du kommer mötas av en ny avsändare för de mejl som går ut från vår skanningsleverantör, när en fakturan inte har kunnat skannas av tjänsten. Den nya avsändaren är InExchange Automailer med följande mejladress: noreply-batch-converter@inexchange.se.
E-postadressen (orgnummer@autoinvoice.se) som används för skanning av PDF-fakturor kommer inte förändras utan är densamma.
Se exempel på mejl nedan
OBS! Detta gäller alltså endast pappersfakturor, adressen för e-post kommer fortfarande att vara densamma