Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Nybban,Vi beskriver hur du gör i programmet väldigt bra i vår skrivna hjälp och i avsnittet om Avknoppning.Här är ett ex, HändelsenAvknoppninganvänds när ett börsnoterat bolag knoppar av ett bolag från moderbolaget. Då delas moderbolagets anskaffningsutgift upp mellan moderbolaget och det avknoppade bolaget. Skatteverket brukar utfärda rekommendationer för denna typ av fördelning. Hur Skatteverket gjort fördelningen för olika bolag framgår av sammanställning under Avknoppning i programmets informationsbank. I aktiehanteraren går du in i moderbolagets aktier. Här anger duAvknoppningsom händelse.I dialogrutanAvknoppninganger du namnet på din erhållna aktie, antalet samt hur mycket anskaffningsutgiften minskar med.Exempel Electrolux knoppar av Husqvarna. Anta att du erhåller 100 st Husqvarnaaktier av Electrolux. 45% av Electrolux ursprungliga anskaffningsutgift ska fördelas till Husqvarna enligt Riksskatteverkets rekommendationer. Innan avknoppningen äger du 100 st Electroluxaktier med en total anskaffningsutgift på 20 000 kr. 45 % av anskaffningsutgiften ska fördelas till Husqvarna, 0,45 * 20 000 = 9000 kr. Detta görs i aktiehanteraren med händelsenAvknoppning. Lägg in datum och välj händelseAvknoppning. Här lägger du inNamn på erhållna aktier,Antal erhållna aktiersamt hur mycketAnskaffningsvärdet minskar med.Klicka påOK. Programmet har nu fyllt i belopp i kolumnenBelopp. Dessutom har programmet skapat aktien Husqvarna. Tack för din fråga./Victor
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Pensionsavsättning. Hej gjorde en pensionsinsättning från min enskilda firma enligt affärskontot 17-12-29, och överföringen syns först 18-01-02 hosAvanza och jag fick den då inte på 2017 års deklaration att redovisa, hur gör jag för att få den på 2017. Vill göra avdragen på det inkomståret, 2017. Med vänlig hälsning Håkan Johansson
Hej Nina W! Vi behöver veta lite mer om hur bokföringen ser ut för att kunna hjälpa till.Hur har du bokfört dessa insättningar? Det stämmer att det måste finnas tillgångar och skulder för att få fram eget kapital.Med vänlig hälsning, Jesper
Hej!Vid Arkiv - Grunduppgifter och Inlämning till deklaration kan du välja om INK1 ska lämnas via SRU eller inte.
Hej lollo-ad!Detta är inget generellt i programmet som händer hos alla användare.Så det du kan prova göra är att installera om programmet från vår hemsida och även kolla om det finns någon nyare drivrutin till din skrivare att installera.//Linnea
Genvägar