Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack Jesper!Då vet jag hur "Min sida" laddas. Internet Explorer 11, som är enda versionen av Explorer som numera supportas av Microsoft, fungerar inte på Crossover. Det går att installera äldre version av Internet Explorer, och då kan "Min sida" fungera bättre.Så, när man kör SPCS Skatt över CrossOver i st f över Windows, så får man antingen välja en äldre version av Internet Explorer, eller nöja sig med att inte alla delar av "Min sida" visas i SPCS Skatt.De "riktiga" funktionerna i SPCS Skatt fungerar bra över CrossOver, jag har ännu inte upptäckt något fel.Så min slutsats är alltjämt att Mac-användare (OS X) kan använda SPCS Skatt i OS X över CrossOver, alltså utan att ha Windows.
det är löst
Hej Cathrine,Vad kul att du är intresserad av vår budgetfunktion. Det går jättebra att använda konton som du skapat eller redigerat inne i Visma eEkonomi till din budget i Visma Ekonomiöversikt. Här kan du läsa mer om hur budgeten fungerar och hur t ex kontona följer med över från Visma eEkonomi.För att sammanfatta lite; T ex skapar du ett konto i Visma eEkonomiunder räkenskapsåret 2018-01-01-2018-12-31 kommer kontot finnas i det året och när du sen skapar ett nytt år, kommer även dina egenskapade konton att följa med till det nya året. Däremot kommer kontot inte finnas i äldre räkenskapsår om du inte manuellt lägger till kontot även för de äldre åren.Detta innebär att när du skapar en budget baserad på en tom kontoplan (om du gjort en import till Visma Ekonomiöversikt efter att du skapade kontot i Visma eEkonomi) eller på 2018-01-01-2018-12-31 i Visma Ekonomiöversikt kommer även dina egenskapade konton komma med i budgeten. Skulle du däremot i Visma Ekonomiöversikt välja att basera budgeten på 2017-01-01-2017-12-31 kommer inte dina egna konton med eftersom de inte finns i Visma eEkonomi det räkenskapsåretHoppas det klarnar lite och i annat fall rekommenderar jag att du klickar på länken då vi utvecklar det jag skriver lite mer i detalj i den skrivna hjälpen.Ha en fin Valborg./Victor
Hej Liteko!Detta meddelandet beror på att du den version du har av programmet, troligtvis version 2017.0, inte innehåller de slutliga blanketterna för privatpersoner och för företag som har deklarationsperiod 4.Så du behöver uppdatera ditt program till senaste versionen, som är 2017.21 och då kommer det inte stå Preliminär på blanketterna.//Linnea
Vad bra att det löste sig. Ja ibland kan olika typer av felmeddelande dyka upp och då kan det vara bra att bara öppna filerna och se om allt "ser" (inte alltid så lätt) rätt ut i anteckningar. Detta fungerar med SRU, Anstånd eller t ex SIE-filer.Ha en fin dag./Victor
Genvägar