Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

OK, tack för tipset! Synd bara att det i Visma inte går att lägga på fakturadagen som egentligen är rätt sätt att bokföra på, så valutavinst/förlust ger en rättvisande bild.
Hej @helenkatarina Tack för att du kontaktar oss. Om det kommer med en QR-kod på fakturan du får från din leverantör, beror det på om din leverantör har valt en mall som innehåller en QR-kod eller inte. När du har läst in e-fakturor, både helt digitala och scannade, finns det en knapp för "Underlag" och en för "Pdf" på fliken Spårning inne på fakturan i Visma Administration. Under "Underlag" kan du se ett förenklat utkast av fakturan, inte en fullständig kopia av originalfakturan. Under knappen "Pdf" ska du i de flesta fall kunna se originalfakturan som den ser ut när den skickades, dvs om det finns en QR-kod på fakturan så syns den här. Men det kan finnas tillfällen när det inte följer med något originaldokument till knappen "Pdf" för en inläst e-faktura, och det kan bero på olika faktorer. Ibland skickas det inte med någon pdf från din leverantör och deras fakturaväxel. I vissa fall beror det på olika avtal mellan de olika fakturaväxlarna, vad som kan skickas och tas emot. Det är alltså ingen inställning du kan göra i Visma Administration, men du kan i de flesta fall se originalfakturan under fliken Spårning på leverantörsfakturan. Hoppas detta hjälper dig och att du får en fortsatt fin dag. /Tinna
Problemet är nu löst och tjänsten fungerar som vanligt igen.
Hej @Jenny_ Tack för att du kontaktar oss. Just nu har vi problem med att skicka e-fakturor. Följ gärna tråden "Problem att skicka och ta emot e-faktura där våra produktspecialister ger löpande uppdateringar och så får du ett mejl när felet är åtgärdat. Ha en fin dag. /Tinna
Awesome
Genvägar