Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@matsmanmontage! Tidkoden i sig är i regel ingenting som förs över till fakturaunderlaget. Om du har valt en prissättning per tidsartikel på ditt projekt är det priset på artikeln som kommer överföras till fakturaunderlaget. Du kan dock på tidkoden välja att ha en omräkningsfaktor så att priset till kund kan räknas upp utifrån den omräkningsfaktor som du väljer: På detta sätt kan samma artikel användas, men att priset blir högre om en tidkod med en omräkningsfaktor används. Är det så att du endast vill visa tidkoden på fakturaunderlaget så finns det en inställning för detta under Fakturalayout till höger när du arbetar med ett fakturaunderlag: Hanteringen av prissättning/ vad som förs över till fakturaunderlaget är väldigt flexibel i Visma Tid vilket gör att det finns många olika sätt att lösa ett problem på. Om du vill får du därför gärna kontakta mina kollegor på supporten så kan de titta närmare på ditt specifika fall för att se vilken som blir den bästa lösningen för just dig. Du hittar våra kontaktuppgifter här: Kontakta oss
Hej@Maddeblo Tack för att du hörde av dig till oss i forumet. Hörde av mina kollegor på supporten att du även har fått återkoppling per mejl men jag uppdaterar även här i tråden om någon annan funderar på samma sak. Eftersom det är arbetad tid som registreras i Visma Tid Smart, och detta är en ersättning som de anställda ska få, men som inte ska påverka den arbetade tiden, så registrerar de anställda detta som en kommentar under Intern kommentar i tidsregistreringen. Sedan sköts detta manuellt i löneprogrammet med en passande löneart för den ersättningen. Önskar dig en riktigt fin helg och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna
Hej@TT Lisa, Under en tid har vi arbetat med utveckling av en ny faktureringsmodul i Visma Tid Smart/Pro. Fokus i denna utveckling har varit att göra modulen mer användarvänlig och då ingår bland annat de saker som du beskriver. Vi vill minska antal klick, göra det enklare att förbereda fakturering, få en smidigare övergång mellan Tid och ekonomisystem, kunna göra ändringar i faktureringsläget som speglas tillbaka till projektet samt även ge större möjligheter att styra layouten. Då versionen fortfarande är under utveckling kan jag inte ge ett datum för släpp, men jag kommer absolut hålla dig uppdaterad om hur arbetet fortlöper.
Hej LeffeP! De anställda har själva möjlighet att aktivera påminnelser via Appen, påminnelsen kommer då den sista arbetsdagen varje månad. För att aktivera påminnelser så går de in via Appen, inne på startsidan så klickar på de på sina initialer eller profilbild om de har en sådan. Där finns det en ruta som heter Påminnelse om tidrapportering som de bockar i. Jag hoppas att detta hjälpte dig med din fråga, återkom gärna om du har någon annan fundering. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Hej@V5-ISOL AB! I dagsläget finns det inga planer i närtid på den typen av modul med ingångsvärden, även om jag förstår att det hade underlättat mycket i uppstarten. Vi har det registrerat som ett önskemål så att vi kan ta upp det till diskussion när vi pratar om produktförbättringar. PS. Vi fick in ett önskemål kring just detta för någon dag sedan som jag misstänker ursprungligen kommer från dig, men jag vill ändå passa på att lyfta önskemålshanteringen om någon annan ser den här tråden. I Tid kan du direkt lämna önskemål genom att klicka på lampan nere till höger i programmet och välja Feedback och förslag:
Awesome