Jag känner på samma vis, faktiskt. Det låter absolut som en bra funktion, men jag blir lite provocerad när Visma försöker att mjölka extra pengar ur oss kunder för nya, små funktioner som införs. Om varje transaktion hade medförd en faktiskt kostnad för Visma så hade det ju varit annorlunda. Men här snackar vi alltså om en automatiserad process som tar emot ett mejl och använder en tolkningsfunktion som redan finns (i skanner-appen)! Ang. appen så har ju den som du säger samma funktionalitet, även fast det blir ett steg extra (jag visste inte att det gick att autoforwarda från den förresten, tack för tipset, men synd att man då tappar tolkningen). Dock blir jag nu rädd att följande kommer att hända om ett antal månader; Visma annonserar att den ingående mejlfunktionen i appen plockas bort. Eftersom det kostar för mycket att underhålla den el. något annat inte så kreativt påhitt. Jag hoppas dock att jag har fel. Kanske börjar de i stället att ta betald per mejl där också? Igen så hoppas jag att jag har fel! Några irritationsmoment tåler man, men blir det för många så finns det till slut tillräckligt mycket energi i dem till att man kliver över tröskeln och byter till ett annat system. Jag är jättenöjd med eEkonomi och är inte där än, men kära Visma, undvik girighet i allmänhet och att lägga på extra transaktionskostnader för enkla automatiserade processer som inte innebär någon variabel kostnad för er är ni snälla!
... Visa mer