Hej, Inne i webshop har du ingen möjlighet till att redigera en lagd beställning. Men inne i eEkonomi under Försäljning och Webshop-order kan du redigera din order och byta kund på den. Har sedan en kund för mycket lagts upp/skapats kan du inaktivera det kundnumret under Försäljning - Kunder - Redigera och där kan du längst ned till vänster välja att Ta bort kunden om det inte finns nån historik och annars väljer du att inaktivera kunden genom att bocka ur rutan Aktiv högst upp. Om du däremot redigerar dina betalsätt i din Webshop så att person/organisationsnummer är ett tvingade fält i kassan så ska ej kunden bli dubbelt upplagd. Detta då matchningen sker enligt följande formel: För privatpersoner: I första hand, Personnummer I andra hand, E-postadress + Förnamn För företag: I första hand, Organisationsnummer + E-postadress I andra hand, E-postadress Om matchningen inte stämmer, så läggs en ny kund upp. Ha en bra dag /Cecilia
... Visa mer