Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

This reply was created from a merged topic originally titled Förutbetalda intäkter och kostnader - Förening. Jag har Visma Förening. Hur bokför jag en faktura, en resa som är betald i december 2013, men den kostnaden skall tillhöra detta år 2014. Man har också betalat in för att deltaga i denna resa under 2013 och dessa intäkter skall ju då tillhöra 2014. Vilka konton i så fall att jag kan få hjälp. Får inte ihop detta.
Hej Kristin!Som jag ser det borde du bokfört detta redan i december på ditt checkkonto 1930 och exempelvis kundfordringskontot 1510, och nu i januari skulle du bokfört tvärtom då du betalade tillbaka pengarna. Anledningen till att du får en avvikelse på momsrapporten är att du använt konto 3041 som är ett försäljningskonto med momsrapportkod 05.
Hej! Som jag har förstått det så driver du veterinärverksamhet. Jag skulle då föreslå att du bokförde detta som varor och material, till exempel konto 4000 eller liknande. Om inköpet är utan moms anger du inget i rutan Varav moms utan registrerar hela kostnaden på kostnadskonto. Kul att höra att du är nöjd med supporten! 🙂
Hej! Detta förskottet skulle du kunna bokföra 1930 debet och till exempel 2429 kredit. Jag antar att du senare kommer få ett slutligt besked för försäkringsersättningen och då gör du ombokningen för försäkeringsersättning.
Awesome