Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet är summan på 2019 du skall bokföra om till 2010. Den totala summan på 2010 som finns vid årets början skall du inte ha med i konteringen.För att ta ett exempel.2010 = - 55 0002019 = - 10 000Konteringen av omföringen i detta fallet skall då se ut på detta sätt2019 Debet 10 0002010 kredit 10 000Resultatet efter att konteringen är klar blir då att 2019 har noll utgående saldo och 2010 ökas på till att ha - 65 000 som saldo./Joachim
Hej1. Momsredovisningen dvs den som skall vara inne runt den 12e skall alltid bokföras på sista datumet i perioden den avser. Då du redovisar moms kvartalsvis så blir den bokföringen alltid gjort på 31/3, 30/6, 30/9 och 31/12.2. Efter det så skall men betala in eller få momsåterbetald. Den in eller återbetalningen bokförs alltid på betaldatumet som pengarna dras eller kommer in på banken.3. Sist så dras det eller sätts in pengar på ert skattekonto. Den insättningen eller dragningen på skattekontot bokförs alltid på det datum som den inträffat.I de fall man har pengar innestånde på skattekontot som täcker vad man skall betala så kan man hoppa över punkt 2/Joachim
HejDu bokför bort beloppet från 2350 till eget kapital istället.2350 Debet2091 kreditÖnskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDå ni senare kommer få en utbetalning till för momsen fast i det nya året så bör ni lägga samtliga in och utbetalningar för moms på konto 1630 skattekonto istället. När ni sedan får den sista återbetalningen så bokför ni den mot 1630 också.Det skall inte påverka resultatet om ni rättat allt annat som var bokfört med moms tidigare./Joachim
HejJag är helt ny på detta med bokföring. Jag ska nu bokföra inköp av frukost som jag köpt till ett frukost event som jag höll hos en kund. De som ska fakturaras är min timmar + inköp frukost.Vilken artikel ska jag skapa upp i Visma och hur bokför jag detta.Tack på förhand.
Awesome