Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

John007
UTFORSKARE

Periodisera övrigt uttag?

Stämmer det att man endast kan periodisera kostnader vid manuella verifikationer i Visma eEkonomi? Går det att periodisera övriga uttag i någon annan version eller med hjälp av något tillägg?

10 SVAR 10
AnnicaL
CHAMPION

Kostnader på leverantörsfakturor går att periodisera. Vad har du problem med? 

Hej Annica,

 

Jag vill periodisera kostnader som matchas som "övrigt uttag" - inte betalning av leverantörsfakturor. Det fungerar när man matchar mot manuella verifikationer, importerade verifikationer och uppenbarligen då även vid betalning av leverantörsfakturor... Men jag lyckas inte när jag vill matcha mot mina sparade bokföringsförslag under övrigt uttag 😕

Nej, det stämmer, där finns inte alternativet att periodisera. Du får i så fall bokföra din kostnad direkt på 1790 eller vilket periodiseringskonto du ville använda och sedan manuellt föra om kostnaden på rätt period. Det vore väl lysande om det gick att periodisera från vilken sorts post som helst! 

Hej John & Annica!

 

Precis som ni har kommit fram till så går det att periodisera leverantörsfakturor  och det går att periodisera en verifikation i eEkonomi. Vet att vi har en del önskemål om att kunna periodisera även övriga poster men skapa gärna en ny tråd med ett önskemål, gärna så beskrivande som möjligt så ser jag till att det når våra utvecklare. 

 

/Tinna

 

 

 

 

Jag la nu in detta under "Idéer"; https://forum.vismaspcs.se/t5/Ideer-i-Visma-eEkonomi/Periodisering-av-ovrigt-uttag/idi-p/178474

...men vet inte om det är tillräckligt tydligt beskrivet..?

Hej John,

 

Det blir jättebra. Du kommer få följdfrågor om det är några oklarheter 🙂 Nu får du ha lite tålamod också under semestertiderna. Tack för alla dina inlägg och för att du tog dig tid att skriva om vad du saknar och behöver i våra program - det är värdefull feedback för oss. 

 

Glad sommar!

/Tinna

Hej!

 

När jag klickade på tråden som jag skapade i somras om att kunna periodisera övriga uttag, såg jag denna text: "Meddelandet du försöker få åtkomst till är borttaget permanent."

 

Betyder det att ni släppt det helt och vi kommer även fortsättningsvis inte kunna periodisera övriga uttag, eller ligger förslaget i nån annan tråd?

 

/ John

Hej John! 

Jag har kikat på det och vi har ett önskemål kring detta i tråden Periodisering av bankhändelse - eEkonomi som du gärna får följa. Jag har också för säkerhetsskull lyft önskemålet internt igen, den tråden jag länkade till kommer uppdateras om förändring sker framåt. 

Ha en fin dag! 🙂 
/My 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej

Inga nyheter om detta?

Har kunder som behöver periodisera övriga uttag från kassa banken. Även om de går in i verifikatet sen så går det inte att periodisera det.

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice

Vårt mål är att Visma eEkonomi framöver ska stödja periodiseringar på fler ställen i programmet men just nu kan vi inte säga i vilken ordning funktionen kommer utvecklas eller när. Vi kommer att uppdatera här i tråden när det finns mer information som vi kan dela med oss av. 

 

/Tinna