Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur bokför jag en återbetalning från en dubbelt betald leverantörsfaktura?.
Hej Tim!Vanligtvis bokför man på det datumet när pengarna väl dras, men precis som BFN säger så är det OK att bokföra datumet på kvittot. Huvudsaken är att man är konsekvent.Ett annat sätt om man vill krångla till det är att bokföra inköpet på kvittots dag men bokföra det mot ett skuldkonto och sen när pengarna dras bokföra att pengarna minskas och även boka bort skulden./Anna
Hej igen Johan!Ja det var lite så jag menade men jag kunde inte hitta var jag läste det.Som jag tolkar det borde du kunna sälja till dina anställda/VD/ledning med faktura och till marknadspris.Dubbelkolla gärna med Skatteverket eftersom jag inte kan hitta detta svart på vitt någonstans./Anna
Hej!Om du går in under Inställningar - Kontoplan och letar upp konto 4425. Finns det någon momskod på det kontot då? För att själva inköpet ska hamna på momsdeklarationen i ruta 24 så krävs det att kontot har den momskoden.Under Bokföring - Verifikationer får du sen klicka på de felaktiga verifikationerna och välja Åtgärder - Korrigera momskod för att lägga in momskod på de verifikationer som redan är bokförda.
Hej!I tråden Kontera Payson/PayPal har vi beskrivit hur man konterar detta och när det gäller utgående betalningar kan du bokföra 1930 kredit och försäljning 30XX debet. Hoppas det löser sig!
Nyheter
Genvägar