Hej hej!Nu har jag kikat vidare lite på detta.Anledningen till att vissa mallar bara syns i kassa och vissa bara i bank beror troligtvis på om du använt konto 1910 eller 1930 i bokföringsförslaget. Har du använt 1910 syns det endast när du stämmer av kassan och om du använt 1930 syns det när du stämmer av bank. Kontrollera gärna om detta stämmer, annars får du gärna återkomma.Angående att du upplever att du får ange samma text det flera gånger så tror jag att vi tänkt att man använder dessa fält för olika sorts information. När du registrerar en ny bank- eller kassahändelse så anger du Referens här tillsammans med datum och belopp. Oftast är det kanske OCR-nr eller fakturanummer som är referens i detta läget, för att underlätta matchning med en faktura. Om du sedan går vidare och väljer exempelvis Övrigt uttag och Egen kontering så anar jag att du menar fältet som heter Beskrivning här, detta fungerar mer som en verifikationstext. Det är alltså lite olika syften med dessa fält och behöver inte innehålla samma information.Återkom gärna om något är oklart eller om du har fler funderingar.