Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Här förklarar vi hur tidsregistreringen i Tid Smart/Pro fungerar.
Hej@TT Lisa! Det finns inget som ska kunna göra att underlag "slinker igenom" utan att du kan läsa in dem till Administration. Det finns ett par saker som jag skulle vilja att du är lite extra uppmärksam på när du skapar fakturaunderlag framöver: Om ni är flera som skapar fakturaunderlag, se till att de personer som skapar underlagen klickar på Skapa underlag i Tid och ladda ned för Visma Administration. Det finns möjlighet att endast skapa underlaget i Visma Tid genom att klicka på pilen på knappen och välja att endast skapa underlaget i Tid om man råkat välja detta. Då kommer inte underlaget att laddas ned och därmed inte heller läsas in i Administration.Underlagen laddas alltid ned i mappen som du väljer att nedladdningar från webbläsaren ska hamna i, medan Administration alltid hämtar underlagen från den sökväg du valt i dina företagsinställningar. Kan det vara så att ni är flera som skapar underlagen? Om så är fallet behöver ni flytta dessa till mappen som Administration hämtar underlagen från. Du hittar sökvägen i Administration via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar- Tidintegration.Är det så att ett underlag inte kan importeras till Administration så kommer det visas ett felmeddelande som förklarar anledningen till att detta inte kan inhämtas. Även detta är bra att vara lite extra uppmärksam på om det kanske kommit upp något felmeddelande vid inläsning. Till kommande faktureringstillfällen får du gärna hålla lite extra koll på vilka underlag det är som du inte får in. Om du märker att detta sker så ta gärna kontakt med oss på supporten så kan vi titta närmare på ditt specifika fall. Du hittar våra kontaktuppgifter här:https://vismaspcs.se/kontakta-oss
Hej Lisa, Vissa ärenden är väldigt svåra för oss att lösa här i forumet då vi behöver veta hur det ser ut i ditt program, vilka inställningar som är gjorda och hur du arbetar. Av den anledningen vill jag be dig att ta kontakt med mina kollegor på supporten som kan ta en supportkod och kika på hur det ser ut hos dig. Är det sedan något som ni inte löser tillsammans så är du varmt välkommen tillbaka till forumet så tar vi gärna in ett önskemål från dig till våra produktspecialister. Välkommen att kontakta supporten Tinna
Här listar vi 10 saker som kan vara värda att se över inför nya året
Tips för dig som är administratör för en bra start i Tid Smart/Pro.