Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag har kommit fram till att det som fungerar bäst och tar absolut minst tid är att jag tar underlaget jag fått, där beloppet framgår och skapar en faktura i eEkonomi. Jag har lagt upp t.ex. Google som kund, och har sedan lagt upp en artikel, t.ex. AdSense, utan belopp. När jag sedan gör fakturan plockar jag upp kunden, lägger upp en rad med artikeln och fyller i 1 st med det aktuella beloppet. Programmet öresavrundar fakturan och när inbetalningen kommer får programmet boka diffen mot öresavrundning, dvs ett nollsummespel. Detta tar väldigt lite tid och allt blir rätt bokfört med momskoder osv (om jag lagt upp kunden rätt).
Hej Sparkle,Gör korrigeringarna på två nya verifikationer per 14-12-31 med hänvisning till vilka verifikationer det gäller. Är det större belopp som påverkar momsen så ska du enligt "boken" begära rättelse av dina tidigare momsdeklarationer hos skatteverket men det där har säker din revisor stenkoll på;)MVHKenneth
Hej Kenneth!Tack för ett mycket bra svar! Du har helt rätt gällande uppföljningen, det kommer sporra mig mycket! 😄Ha en trevlig dag!MVH, Evelina
Genvägar