Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Jag är inte helt med på hur du menar. När jag väljer att matcha ett belopp med minus kan jag välja Inköp mot kvitto och sen Egen kontering.Då har jag följande alternativFår du inte upp de här kontona?Blir det någon skillnad om du markerar rutan Visa alla aktiva poster och Visa även inaktiva poster?
Hej!Medlemsavgifter räknas normalt inte som skattepliktig intäkt och ej momsbelagt.Nu är jag osäker på vad det här medlemskapet innebär men normalt bokförs detta på något konto i klass 39xx.Serviceavgifter som man kan ta ut i samband med medlemsavgifter är däremot både skattepliktig intäkt och momspliktigt.Kontrollera gärna vad som gäller för ditt företag med Skatteverket, både om det räknas som ej skattepliktigt och om det ska redovisas i din momsdeklaration./Anna
Hej!I programmet finns egentligen inga hinder för att du registrerar alla köp under samma kund, förrutom att du förlorar statistik om du vill kunna ta ut det på dina kunder.Däremot bör du kontrollera med Skatteverket vad som gäller för ditt företag vid kontantförsäljning.Kassalagen berör ju detta, och skapar du en kontantfaktura så kommer du runt kravet på kassasystem./Anna
Hej!Detta räknas som en överföring från banken till din kassa.Du registrerar det under Kassa- och bankhändelser. Använd kontoutdraget från din bank för att registrera uttaget och händelsen matchar du mot Överföring mellan egna konton och väljer Kassakonto.På så vis har du redovisat att du tagit pengar från din bank och lagt i din kassa.
Jättebra! Tack så mycket Annie! Mvh Helena
Nyheter
Genvägar