Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Korrigering/minskning av den utgående momsen får bara göras om kundförlusten är konstaterad.Läs mer om Befarad eller konstaterad kundförlust i hjälpen.
Hej!Dessa fakturor bokar du upp som förutbetalda kostnader, även de som faktiskt inte betalats innan årsskiftet. Konteringen blir1710 Debet5010 KreditEfter årsskiftet återför du fakturorna genom att göra samma konterng fast med omvända tecken.
Du kan inte både ha en intäkt på 30xx-konto och ett avdrag på 70xx-konto för då kommer de ta ut varandra. Jag har för mig att bidrag för personalkostnader ska bokas på 30xx-konto och din första bokning är i så fall ok. Om det skulle vara tillåtet att göra en reducering av personalkostander istället får du boka 3988 K och 7510 D (om det är en nedsättning av arb giv avg), men detta bör du kolla först.
"Faktura preliminär" är när du förhandsgranskar fakturan innan den blir riktig "Faktura" med fakturanummer
Du kan bokföra mot konto 2893 Skuld till närstående. Lämpligt motkonto 7331 Skattefria bilersättningar.
Genvägar