Lägga till ny anställd som varit anställd tidigare - Lön 100/300/600

  • 3
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag ska lägga till en ny anställd som varit anställd ett par år tidigare och som finns kvar i registret som "anställd som slutat". Kan jag aktivera den anställde igen eller måste jag lägga in samma person en gång till?
Foto på Kerstin

Kerstin

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

  • 3
  • 3
Foto på Emanuel Nergård

Emanuel Nergård, Employee

  • 2,852 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Kerstin! Du kan inte lägga upp denna personen som en ny anställd då du inte kan ha samma personnummer på två olika anställda. Du får plocka upp denna personen i anställningsregistret och under fliken 2. Anställning ta bort bocken i Har slutat och ta bort anställd till och med datum och fylla i ett nytt anställningsdatum och ändra till de uppgifter som gäller nu. Om ni vill ha de första anställningsdatumet och anställd till och med datumet så gör manuella noteringar för detta.