Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Stall Win!Vad har du gjort för inställningar på inventarien nu när det gäller inventariekontering? Har du bockat i att den ska skrivas av och isåfall under hur lång tid? Vad valde du för första avskrivning om du bockat i Skrivs av?Om du inte har bockat i detta så läggs den endast i listan för inventarier.Jag la precis upp en inventarie med ett värde under ett halvt prisbasbelopp och en avskrivningsperiod på 1 år i mitt program. Då fick jag frågan om jag vill göra avskrivning för inventarien.Normalt räknas en inventarie med anskaffningsvärde lägre än 22.750 kronor eller kortare livslängd på 3 år som Korttidsinventarie och kostnadsförs direkt.Hoppas detta gav dig svaret på din fråga./ Linnéa
Jajamensan, eftersom det är en reducering av dina intäkter så du ska debitera kontot för lämnade rabatter och utgående moms. Kom ihåg att kolla momskoden på lämnade rabatter (så du får med kontot i momsrapporten)
Gåvan kan du bokföra på konto 6993 debet och kredit 1930 om du betalat direkt vid köp.Jag förstår inte Din första fråga - vilket skattekonto?Mikael
Hej HAQ,Som Theodor har skrivit ovan så kommerdu få en varning om att det är ett konto som programmet avråder dig att bokföra manuellt på och att istället bokföra det underKassa- och Bankhändelser.Meddelandet du fick upp "Vi avråder från att bokföra manuellt på detta konto" är enbart en varning som du kan gå förbi genom att trycka på JA. Menar du att du även får detta meddelande när du går viaKassa- och Bankhändelser - Ny bankhändelse?Ha en fin dag!/Fanny
Awesome