Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag brukar runda av bruttot och momsen och slipper sålunda ören på nettot också. Det jämnar ju ut sig över tiden, så jag tycker inte det är något att krångla med.Och för att mota Olle i Grind säger jag här att jag gör så här där det går att göra så här, exempelvis med eländiga kvitton, burr...//L
Hej!Om man arbetar med att köpa in begagnade prylar för att sedan sälja dem dyrare vidare, så ska man tillämpa reglerna för VMB-beskattning vilket innebär att man får momsskatta för den vinsten man gör. Det bokförs i så fall enligt t ex denna tråden.Är det bara ett vanligt materialinköp med privata pengar så är du inne på helt rätt spår, där konto 2018 konteras mot 4000 (dock utan momskod, alltså inte enligt ditt exempel)./Karl
Hej!Inte helt med på vad du menar här. Har du två företag som du vill bokföra i, men med samma inloggning till till vår hemsida? Det är inga problem, bara man uppger samma mejladress när man köper tjänsten. I så fall kan man välja mellan de olika företagen man har i listan uppe till vänster, när man är inloggad på hemsidan./Karl
Hej!När du skapar din deklaration i programmets deklarationsmodul, så hämtas bara de värdena som du löpande bokfört i programmet. Har du ett bokfört minusresultat så är det också vad som hämtas till ruta 1.2 i din deklaration. Så har du felaktiga värden i deklarationen får du gå igenom din bokföring för att sedan göra om det som är fel i den, och slutligen även göra om deklarationen för att få in rätt värden i den. Hittar du inte felet får du ta hjälp av en byrå för detta.Alternativet är att starta om företaget, och börja om på nytt från det nya året där korrekta ingående balanser får läggas in manuellt. Det förutsätter dock att den korrekta bokföringen finns någon annan stans med alla underlag o s v, t ex hos en byrå.Ha en trevlig dag!/Karl
Köpet; Debet 1240 fordon 332 000 kr Debet 2641 Ing moms 83 000 kr Kredit 2350 Långfristig skuld 415 000 kr Fakturan Du verkar ha tecknat ett serviceavtal för bilen? Stämmer det? I så fall Konto 5613 debet 3951:80 Konto 5613 debet 52: kr Konto 2641 debet 1000:96 Konto 8400 debet 1662:61 Konto 2350 debet 8249:63 Konto 1930 kredit 14917:- Du amorterar 8 249:63 kr på betalningsavin och kvarvarande skuld ska då vara 415 000 minus 8 249:63= 406 250,37 verkar det stämma Enligt avin? Mikael Pettersson
Awesome