Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Detta förskottet skulle du kunna bokföra 1930 debet och till exempel 2429 kredit. Jag antar att du senare kommer få ett slutligt besked för försäkringsersättningen och då gör du ombokningen för försäkeringsersättning.
Ja, resultatet går att fördela precis som övriga transaktioner. Om föreningen har gjort en vinst borde den kunna bokas upp per resultatenhet eftersom olika resultatenheter bidrar olika mycket till företagets resultat.
Hej!Denna film visar hur du skapar och hanterar en kreditfaktura:
Hej! Du skulle kunna registrera detta som en kundfaktura i programmet. På fakturan lägger du upp tre textrader med en passande beskrivning enligt följande: Rad 1: Försäljning av bil med beloppet 78 000 kr. Momskoden ska vara 1 och kontot 3051. Rad 2: Inbytt bil med beloppet -58 000 kr. Momskod 0 och kontot exempelvis 1460, beroende på vad syftet är med den inbytta bilen är. Konto 1460 innebär att du ser den som en lagervara. Rad 3: Moms för den inbytta bilen. Beloppet ska vara -14 500 kr, momskod 0 och konto 2641. På det här sättet tänker jag mig att du registrerar försäljningen och inbytet på ett bra och smidigt sätt.
Hej! Ja, alla förändringar som rör kassan bokför du på konto 1910.
Awesome