Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tillgången har inget bokfört värde och försvinner ur rörelsen så först får du boka bort 1221 och 1229 så att saldona blir 0.Försäljningen bokför du på K 3973 (Vinst vid avyttring av inventarier) med 200 000:-Momsen K 2611 med 50 000:-Summan 250 000:- D 19XX
Ja det står spec:at på fakturorna hur mycket som betalats av samt kvarstående skuld. Tack för svar snabbt svar, uppskattat!
Det här är ju verkligen i gränstrakterna, så en koll med storebror är nog vettig att göra, så att inga obehagliga överraskningar kommer sedan.Jag ser lite parallellen i min företagarförening där vi ibland står som mellanhand för annonser. Vi betalar fakturan till tidningen inklusive moms. Sedan fördelar vi ut annonsrutorna på företagen för bruttopriset, men företagen kan inte dra moms eftersom vi inte redovisar moms.
Tack för en enkel och bra lösning! 😄
Hej,Det är svårt att få en bra överblick över hur det ska vara av bilden du bifogade. Dock bör programmet hämta korrekta värden då du väljer bokföringsförslaget Bokföring av årets resultat när du skapar en manuell verifikation.Men du får gärna bifoga dina relaterade konteringar så får vi en möjlighet att se över om det finns några avvikelser.Med vänliga hälsningarPhilip