Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! De ligger samlade under 5410 Förbrukningsinventarier, jag glömde att titta om de fanns upplagda. Antingen använder du det istället eller så lägger du upp båda eller något av kontona 5411 Förbrukningsinventarier med en livslängd på mer än ett år och 5491 Övriga förbrukningsinventarier med en livslängd på mer än ett år.
det finns ju konto 6800 eller något under det, t.ex. inhyrd personal. 6810 - inköp produktionspersonal. Alternativt ett 4XXX konto - inköp
Hej Amrit!Vad jag har kunnat läsa mig till så är detta vanligtvis avdragsgillt men räknas ibland som en förmån för de anställda.Kontrollera gärna även detta med Skatteverket eller om det finns någon annan användare i forumet som är bättre påläst och kan hjälpa till./Anna
Hej!Börja med att kontrollera om det är avdragsgillt för ditt företag. Är din huvudsyssla massage så räknas det som ett inventarium. - I annat fall rekommenderar jag att du kollar med Skatteverket.Om det är avdragsgillt bokförs det som ett inventarium med avskrivningar samt som en avbetalningsskuld.I annat fall bokförs det som ett eget uttag.Återkom när du vet mer!