Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Skatter och arbetgivaravgifter för utländska medborgare?. Hej! Vi ska betala ut enstaka arvoden tillutländska medborgare som bor i Norge och Vitryssland för ca: en veckas arbete. Hur hanterar jag skatter och arbetsgivaravgifter för dessa personer?
Aha, då förstår jag! Tack för svar!
Tack för alla svar! Jag tror jag lyckades hitta svar på detta via ett intensivt googlande och tror att det kan stämma."Avsättningen av kompensationstid räknas som arbetstid och semesterlönegrundande arbetstid. Uttaget av kompensationsledighet i timmar vid betald ledighet räknas inte som arbetstid och inte heller som semesterlönegrundande arbetstid. Uttaget av kompensationsledighet i pengar räknas som semesterlönegrundande lön."
Hej nyfiken,Du kan skriva 0 i antal betalda semesterdagar på flik 5 i anställnigsregistret och sedan skriva in samma antal dagar i betalda dagar på flik5/anställningsregistret i det nya företaget.MVHKenneth
Hejsan!Avdraget för hyran bör vara efter skatt, det vill säga ett nettoavdrag. Du kan kopiera löneart 1305 och anpassa den med exempelvis ny benämning och andra bokföringskonton.
Genvägar