Hej igen!Som det står i hjälpen här som jag hänvisar till här ovan så kan du registrera dina inventarier via Bokföring - Inventarier, så att du får dem i ett inventarieregister.Information från hjälpen:Under Bokföring - Inventarier kan du hantera ditt företags inventarier. Inventarier kan vara stolar, bord, datorer större maskiner men även mark och byggnader.Det finns flera fördelar med att använda ett inventarieregister. Du får koll på dina inventarier och när de köptes. Detta har du stor nytta av när du sedan ska göra årsavstämning i programmet då kommer de flesta uppgifter att finnas med och programmet kan sköta avskrivningen. Om olyckan är framme, till exempel vid brand eller stöld, har du alltid en aktuell lista över vilka inventarier som fanns vid det aktuella tillfället. Olika sorters inventarier Det finns två olika sorters inventarier, dels de som kostnadsförs direkt och dels de inventarier som man gör avskrivningar på. De inventarier som köps in till ett pris lägre än ett halvt prisbasbelopp eller har en användningstid på tre år eller kortare ska kostnadsföras direkt. De inventarier som ska kostnadsföras direkt registrerar du med Inventariekonto: Korttidsinventarier. Inventarier med ett högre inköpspris än ett halvt prisbasbelopp och en användningstid på fyra år eller mer, räknas som en tillgång och därför kan avskrivningen fördelas på flera år.