Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Anna. tusen tack för att ni har sånt tålamod med mig/oss 🙂 Jag har riktig ångest för det här med avslutet. avstämningen. Och att jag inte tycker jag ser någon helthetsbild någonstans över hur det går till. Vilka konton som ska tömmas och hur skattekontona ska se ut osv. Jag är väl en sån som behöver bilder, text och gärna video också för att förstå vissa saker i bland... 🙂 Jag tro jag har fått kläm på det här nu....
Hej1. Att byta från faktureringsmetoden till kontantmetoden förutsätter att du bokfört (eller bokför) enligt kontantmetoden redan från start. Att börja bokföra och momsdeklarera enligt faktureringsmetoden spärrar möjligheterna till byte så i ditt fall bör du köra kontantmetoden redan från dag 1.2. Vid ett bokslut ska du bokföra upplupna semesterlöner och kostnader så att de hamnar på rätt räkenskapsår oavsett metod. Notera att även om du använder kontantmetoden ska obetalda kund och leverantörsfakturor registreras/bokföras inför ett bokslut.MVHRolf
Hej, okej då ska det vara grönt.Tack för hjälpen
Hej Viola, Mycket riktigt finns det inget kontoutdrag för Kassahändelserna. Där är tanken istället att du skapar en ny kassahändelse och själv anger om det är pengar in eller ut och matchar det mot t ex ett kvitto. Vill du sen ha beloppen i kassan till ditt bankkonto på 1930, då behöver du göra en manuell verifikation med 1910 och 1930. Angående din andra fråga beror det lite på skulle jag säga. Nu vet jag inte exakt hur din mall ser ut, men jag tycker att det är helt rätt väg att gå. Lite beroende på vilken verksamhet du själv har, finns även integrationslösningar du kan koppla till eEkonomi och få hjälp med diverse saker, du kan läsa mer om det på vår hemsida om integrationer. Tack för dina frågor. /Victor
Aha, lösningen är alltså att göra korrigeringen före momsrapporten körs. Nackdelen är väl att jag i korrigeringen då inte kan ange vilket verifikat den gäller eftersom det felaktiga verifikatet ännu inte är skapat. Men då kommer ju ändå momsrapporten bli rätt. Tack och God Jul!
Nyheter
Genvägar