Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Utbetalningen kan du matcha via ett Inköp mot kvitto mot konto 5480.Läs i tråden Arbetsklädervad som gäller för avdragsgilla kläder.Kontogrupp 6200-6219 brukar användas för telekostnader. Även detta bokför du genom att matcha din utbetalning mot ett Inköp mot kvitto eller direkt via en leverantörsfaktura.
Hej!Om du har skapat fakturan i Visma eEkonomi så behöver du inte göra något alls.Om du redovisar enligt fakturametoden så bokförs fakturan på fakturadatumet och om du har Kontantmetoden/Bokslutsmetoden så bokförs fakturan på 2013 automatiskt i samband med årsskiftet./Anna
Du kan inte både ha en intäkt på 30xx-konto och ett avdrag på 70xx-konto för då kommer de ta ut varandra. Jag har för mig att bidrag för personalkostnader ska bokas på 30xx-konto och din första bokning är i så fall ok. Om det skulle vara tillåtet att göra en reducering av personalkostander istället får du boka 3988 K och 7510 D (om det är en nedsättning av arb giv avg), men detta bör du kolla först.
"Faktura preliminär" är när du förhandsgranskar fakturan innan den blir riktig "Faktura" med fakturanummer
Du kan bokföra mot konto 2893 Skuld till närstående. Lämpligt motkonto 7331 Skattefria bilersättningar.
Nyheter
Genvägar