2025-06-09
20:36
Åh, vad bra! Tack för ditt svar! Då ska jag gå in och ändra det. Mvh Marie
... Visa mer
2025-06-09
10:28
Hej @Kan inte dra och släppa l För tillfället är det problem med att inte allt tolkas om du skapar en ny leverantörsfaktura och använder drag & drop för att få in underlaget. Detta är rapporterat vidare som ett fel och vi arbetar på en lösning.
På vår hemsida spiris.se/support/driftinformation hittar du pågående incidenter och fel och när dessa är lösta tas det bort därifrån.
Ha en fin dag!
... Visa mer
2025-06-05
08:02
Hej! Tack för ni gjorde oss uppmärksamma på detta, vi undersöker saken och vidtar nödvändiga åtgärder.
... Visa mer
2025-05-22
08:55
Hej @paul mwasa
Precis som du uppmärksammat så har vi just nu ett fel. Följ tråden Problem att se underlag när du använt drag & drop som vi uppdaterar när detta är löst.
Ha en fin dag och tack för att du hörde av dig.
/Tinna
... Visa mer
2025-05-21
09:53
Hej! Hittade vart jag ska fylla i beloppet 🙂
... Visa mer
2025-04-15
09:25
Hej @Annica W
Vi har för närvarande ingen ny information att dela med oss av kring önskemålet. Om och när detta blir aktuellt så kommer vi att uppdatera tråden.
Ha en fin dag 🌻
... Visa mer
2025-03-06
09:47
Hej @daniels
Jag antar att du har ett aktiebolag och i instruktionen som jag länkar till ovan står det så här:
Betala tillbaka skulden för inköpet som gjorts med egna pengar
Om du har en bankkoppling, gå till steg 5 och följ instruktionerna.
Gå till Kassa- och bankhändelser och välj det Konto som du ska betala ut pengarna från.
Välj Ny bankhändelse, eller Ny kassahändelse om du gör betalningen från kassakontot.
Ange Datum och Belopp och att det är Pengar ut.
Välj Lägg till.
Leta upp bankhändelsen i listan och välj Matcha.
I fältet Bokföringshändelse väljer du Övrigt uttag.
Välj kostnadstypen Egen kontering.
Lägg till konto 2893 - Skulder till närstående personer, med beloppet i Debet.
Välj Bokför.
Du är varmt välkommen att slå en signal till supporten så visar vi dig gärna i ditt program.
/Tinna
... Visa mer
2024-10-04
11:55
Var uppmärksam med OSS. Filen från Visma stämmer inte, men om du laddar upp den hos Skatteverket så accepterar programmet den ändå. Momsen är felaktig, så du måste själv räkna ut den i OSS-deklarationen
... Visa mer
2024-08-25
20:22
1Gilla
Hej Anton, Stort tack för återkopplingen! Då jag har länsförsäkringar så har jag ändå ingen bankkoppling och kommer få göra alla utbetalningar manuellt, men jag får åtminstone in bokföringen korrekt från utlägg, nästa mål är att lära sig hur tjänstepension, skärskild lönseskatt och alla avdrag iom pension ska bokföras. Redovisningskonsult är något jag ska kontakta snart så tack för infliken. Gällande momsbiten så kontrollerade jag alla kvitton igen och såg att ett köp var momsbefriat och det har också bokförts korrekt. Åter igen, tack för svaren, många pusselbitar faller sakta på plats!
... Visa mer
2024-08-21
11:15
Hej @JennyPenny, @JohanL & @Carina Wesenlund-Jonsson!
Jag har varit i kontakt med en kollega som kommer ta kontakt med er för att kunna att reda ut detta och felsöka vidare.
Önskar er en fortsatt fin onsdag.
// Anton
... Visa mer
2024-08-20
22:25
Hej Agnes! Tack för återkopplingen! Det förklarar varför inläggen försvann, började bli riktigt frustrerad på tredje gången gilt 😉 Nu kan detta inlägget tas bort dock eftersom det blev svar i den andra tråden 🙂 //Oscar
... Visa mer
2024-08-19
16:25
Hej Frida,
Du nämner att du testat en hel del felsökning redan - vilket är toppen! Jag skulle ändå vilja be dig att testa rensa cachen igen samt att sedan gå in via den här länken med Chrome som webbläsare när du gjort det: Begär fakturakopia. Så hoppas jag att det fungerar bättre för dig. Skulle det inte hjälpa får du gärna ringa till oss på supporten så ska vi hjälpa dig vidare därifrån.
Du får gärna återkoppla hur det går här i tråden så vi vet att det löst sig för dig.
Önskar dig en fin vecka!
/Agnes
... Visa mer
2024-08-16
16:21
Hej @bitjuggler ,
Har jag förstått det rätt att din redovisningskonsult använder Visma Advisor? Om så är fallet är det din konsult som ska bjuda in dig till samarbete via Visma Advisor, och inte tvärtom. Det är endast när konsulten inte arbetar i något av Visma Spcs program som konsulten bjuds in via Visma eEkonomi.
Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du får gärna återkoppla här i tråden så att vi vet att det löser sig för dig.
Ha en fin helg!
/Agnes
... Visa mer
2024-08-15
10:53
Hej @Lisa_Boiardt_ ,
Som du är inne på så hämtas arbetad tid i första hand från arbetsschemat. Om den anställde är månadsavlönad och inte har någon schemalagd arbetstid hämtas inga uppgifter till arbetsgivarintyget. Är den anställde timavlönad hämtas uppgiften från lönekörningarna för perioden. Du kan komplettera uppgifter om arbetade timmar, frånvaro, övertid och mertid manuellt. Det gör du under Personal - Anställda - Arbetsgivarintyg på fliken Arbetad tid i programmet. Jag skickar med vårt hjälpavsnitt Varför redovisas inte arbetade timmar i arbetsgivarintyget där du kan läsa mer.
Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller undrar du något annat är det bara att återkomma i tråden.
Ha en fin dag!
/Agnes
... Visa mer
2024-08-14
20:43
Tack, så får det bli. Alternativet är att inte registrera utländska fakturor via fakturafunktionen från början, utan som en manuell verifikation. Eller ännu bättre - att ni fixar till det 😉
... Visa mer
2024-06-20
09:28
Hej @BetongPehr
Tack för att du kontaktar oss.
Vi har gjort några tester utifrån din beskrivning och tror att vi förstår vad du menar. För att säkerställa att vi helt förstår ditt arbetssätt i programmet, rekommenderar vi att du kontaktar supporten så att vi kan skapa ett ärende. Det är svårt att avgöra om det är ett fel i programmet men vi ser gärna att du ringer supporten så att vi kan undersöka detta närmare.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
... Visa mer
2024-06-13
11:00
Hej @Ellge_ ,
Tack för att du skriver in.
I det här fallet tycker jag att det är bäst att du ringer in till mina grymma kollegor på supporten, så att vi kan kika med dig i ditt program. Vi skulle behöva felsöka och se i vilket läge du får det här meddelandet.
Du får gärna återkoppla i tråden så att vi vet att det löst sig för dig.
Ha en fin dag!
/Agnes
... Visa mer
2024-05-20
10:06
Hej och tack för er feedback.
Jag har ställt frågan till våra specialister och fått följande svar:
När kontoinformationen inte läses in vid den vanliga tiden kan det bero på olika orsaker. Ibland kanske banken inte har skickat uppgifterna till oss i tid, vilket leder till en försening. Det kan också vara så att när vi väl fått filerna från banken, tar det längre tid än vanligt att bearbeta dem. Då kan det bildas en kö som gör att importen drar ut på tiden. Vi jobbar ständigt med att minska dessa fördröjningar och informerar direkt i programmet om vi upptäcker att något tar längre tid än vanligt.
Just nu ska det inte vara några fördröjning så om ni upplever det rekommenderar jag att ni hör av er till supporten för vidare felsökning.
Önskar er båda en fin dag.
/Tinna
... Visa mer