Felmeddelande i registrering av leverantörsfakturor - Administration

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har installerat senast versionen och efter en 5-6registrerade leverantörsfakturor dyker detta felmeddelande upp.

Jag stänger då ner fliken och går in igen och då funkar det.Vad kan detta bero på? Sen kommer felet efter ett tag igen.
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 3
Foto på Hanna

Hanna

  • 62 poäng
Jag har samma problem...
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
Undra hur lång tid det tar innan Visma svarar? Eftersom man inte får skicka mail till dom längre utan skall använda forumet.
Foto på Annica Bomström

Annica Bomström, Moderator

  • 814 poäng 500 badge 2x thumb
Hej

Bra att ni skickar med bild men tyvärr så är texten suddig och kan inte förstora den så den är läslig. Kan du ta en bild på bara felmedelandet?
Och vilken version av  Administration har du? 2017,0 eller 2018,3
(Redigerad)
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
som Anton säger nedan: Kan inte spara alla register"
Orsak:
Posten har ändrats av en annan användare sedan redigeringen startade.

Har gjort registervård både innan installation från 2017.0 till 2018.2. Men samma fel hela tiden. Irriterande när man sitter och registrerar fakturor.
Foto på Anton

Anton

  • 334 poäng 250 badge 2x thumb
"Kan inte spara alla register"
Orsak:
Posten har ändrats av en annan användare sedan redigeringen startade.

Det verkar som det är en annan instans av Administration som stör. Testa göra en registervård under arkiv -> registervård/rensning ->registervård (har ni version senare än 2017.0 måste det göras på servern.) När det är klart starta om Administration på alla datorer och servern.
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
Varför står det i status att detta problem är löst? kommer det att åtgärdas i nya versionen?
Foto på Jakob Ivarsson

Jakob Ivarsson, Moderator

  • 210 poäng 100 badge 2x thumb
Det kan också vara så enkelt att de olika flikarna låser varandra, jag ser på skärmdumpen att det är sju flikar öppna, om man stänger ner samtliga utom just leverantörsfakturor så kan det räcka. 
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
Självklart har jag redan testat det. Detta problem fanns inte innan jag uppdaterade. Men jag får väl hoppas att det löser sig med den nya.
Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

  • 2,650 poäng 2k badge 2x thumb
Hej igen!

En omstart av servern kan också vara att föredra när ni får detta meddelande. Jag undrar också om ni har någon form av integration, tex att ni även läser in leverantörsfakturor från integrerat program.

Ha en fin dag! 
Mia
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,
Problemet är att vi har vår server outsourcad och det kostar mig pengar varje gång dom måste uppdatera och starta om servern. Och nej vi har inte några integrerade program.
Foto på Henrik

Henrik

  • 2,588 poäng 2k badge 2x thumb
Vi får också detta. Verkar som databasen får någon låsning när man råkar göra "fel". Väldigt irriterande eftersom man måste vänta ganska länge innan det går att återgå till arbetsuppgiften på nytt.
Foto på eva lauren

eva lauren

  • 342 poäng 250 badge 2x thumb
Ser att detta fel är åtgärdat i senaste versionen. Äntligen.
Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

  • 1,054 poäng 1k badge 2x thumb
Hej! 
Ja precis som Eva skriver så är detta åtgärdat i den senaste versionen 2018.6.

Ha det fint! 

/ Emma