Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Joakim,Underskottet i firman hanteras i deklarationen. Vi har ett tillval tilleEkonomi Smartsom heterDeklaration du kan lägga till som enskild firma (finns även en med årsredovisning för aktiebolag).Där får du upp en ruta för underskott (automatiskt) som du kan dra av när du skapar deklarationen.Aktiverar gärna tillvalet åt dig. Du får i detta tillval även hjälp med deklarationsarbetet, får över bokföringen från ditt eEkonomi och kan välja olika resultatplaneringsalternativ.Jag mejlar dig så kan vi ta ev. aktivering där igenom, vi hanterar inte kunduppgifter direkt i forumet.Ha det gott!
Hej Stefan81!Om en leverantörsfakturaär fel kan du klicka på Åtgärder - Ångra faktura. Om du redan valt att lägga en betalning på fakturan behöver du skapa en motsvarande debet till krediten (eller tvärt om för er som har felaktiga debetfakturor) och lägga betalning på samma datum. Då kvittas fakturorna i bokföringen. Har du inte gjort en betalning på fakturan men ändå inte har valet ångra kan du skapa en debet och sedan kvitta mot krediten som Birgitta skrev ovan.I detta fallet vill jag rekommendera att du kontrollerar så att din bokföring stämmer också. Detta då du gjort både fakturor i fakturadelen och sedan manuella verifikationer.Birgitta - i eEkonomi jobbar man med att fakturorna bokförs direkt, inte journalföring. Detta hanteras i Visma Administration 🙂Ha en trevlig dag!/Sofia
Rätt konterat för sjuklöneersättningNär du sedan använder beloppet för delbetalning moms konterar duKredit 1630Debet 2650Mikael
Jag jobbar med det här proffisionelt sedan 1983 och har skött bokföring både manuellt, via addoX maskinerna och olika dataprogram. Så en viss vana har man väl ändå fått. Är roligt att kunna hjälpa till ibland.
Tror du behöver ta ett år i taget, så du inte förvillar begreppen. Nu är det mycket enkelt att göra tankevurpor.Börja med att göra en ny rättningsverifikation på rätt datum.Justera lagersaldot sedanBoka upp det nya resultatetDå är 2018 klar.Ta sedan fram del felaktiga rättningsverifikatet som ligger på april månad, öppna det och välj att göra ett rättningsverifikat på det verifikatet. Går inte det, får du skapa ett nytt verifikat från scratch och boka upp siffrorna så de blir bokade tvärt om. (gissar att du kör eEkonomi annars får du höra av dig igen.)Lycka till!Med vänlig hälsning Lena