Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lugnets Allfix,En rekommendation är att ångra/kreditera de fakturorna som ligger på fel datum också så att de inte ligger kvar och släper för kommande år. Om de fakturorna ligger kvr med datum 2019 har du de fordringarna kvar i bokföringen annars.Sen bokför du betalningen på de manuella konteringarna du gjort som t.ex Övrig insättning mot 1510 när du får betalningen. De som Mikael skriver om 2018.Ha det gott!/Sofia
Hej,Jag tror du finner svaret på din fråga i den här tråden.Ha det gott!/Sofia
Hej Folke123!Ni som känner er insatta i det här får gärna uppdatera med kommentar i tråden.Det ligger utanför min kunskap 🙂Ha det gott!/Sofia
Hej Tess nail art.Jag vill bara flika in och slå ett slag för vår bokföringsguide för nybörjare. En gratispdf på 28 sidor där vi går igenom grunderna i bokföring och då bland annat hur man bokför inbetalningar 🙂Du hittar den på vår hemsida i inläggetBokföring – Allt du (någonsin) behöver veta om att bokföra Vill även informera om att du kan skapa kundfakturor, både med fakturor som ska ha t.ex 30 dagar betalningstid och även kontantfakturor (betalningsbekräftelser). Läs mer i hjälpavsnittet Skapa faktura. Då kan du matcha mot Inbetalning från kundfaktura istället för Övrig insättning och manuellt boka varje gång. Detta gör du när du klistrat in ditt kontoutdrag.Vi har även väldigt bra webbinarier i Visma eEkonomi där vi går igenom det effektiva arbetssättet i eEkonomi - allt för att ni ska slippa manuell hantering m.m.Du hittar mer information om våra webbinarier och utbildningar på vår hemsida.Ha det gott!/Sofia
Hej!Du har möjlighet att bedöma varje enskild inventarie och kostnadsföra allt om du vill om varje inventarium är under ett halvt prisbasbelopp.Men om du vill aktivera dem så bokför du dem som Mikael skriver som en leverantörsfaktura. Sen lägger du in det under Bokföring - Inventarier. Välj Ny inventarie och så lägger du upp dem. Avskrivning på 5 år och fr o m anskaffningsmånad tycker jag är mest korrekt.Löpande avskrivning gör du sen under Bokföring - Verifikationer. Klicka på pilen vid Ny verifikation och välj Gör avskrivning. Godkänn.Hoppas detta hjälper dig 🙂MvhLovisa