Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det var så jag tänkte också. Men jag ville bara kolla med er förstTack för ett bra svar och ett bra forum!
Man får kanske också tänka på att intäktskontot (398X) ska ha momskod 42 om man lägger upp kontot själv och brukar deklarera moms.
Eftersom detta är inköp av förbrukningsartikel inom EU så bör du ändra lite.För det första tycker jag att du ska skapa ett nytt konto som du kan kalla 5411 och namnge "Förbrukningsartiklar köpta inom EU". Ge det kontot också en momskod som ska vara 20.Sedan måste du räkna ut vad momsen skulle varit om den köpts inom Sverige. Detta belopp konterar du på 2615 (kredit) och 2645 (debet).Verifikationen bör alltså konteras:D 5411 12 576,97K 201812 576,97D 2645 3 144,24K 26153 144,24
Hej ! Ej avdragsgill kostnad 6992, ej momsavdrag, vad jag har lärt mig.
Hej!På Skatteverkets hemsida står det vilka tjänster som omfattas av omvänd skattskyldighet inom byggsektorn och där står det bland annat:Uthyrning av arbetskraft för tjänsterna i punkt 1 och 2.Så med andra ord skulle jag föreslå att bokföra intäkten på konto 3231 som du redan har skrivit.Lär mer på Skatteverkets hemsidaMed vänlig hälsningJohan