Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Stort tack, Kenneth. /Alexander.
Hej Du bör nog kolla upp med skatteverket om dessa kostnader är avdragsgilla i din verksamhet. Eftersom det är utgifter för en utbildning som kan tolkas som en utökning av din verksamhet, då du gått utbildningen för att starta versamheten. Så här skriver skatteverket: Utgifter för egen utbildning är avdragsgilla om utbildningen har ett samband med din bedrivna verksamhet, och det kan antas att den nya kunskapen kommer till nytta i verksamheten. Om verksamheten däremot utökas genom utbildningen, är utgiften för denna utbildning inte avdragsgill. Om det finns inslag av privata levnadskostnader medges inte avdrag för den delen.
Hej6341 Lämnade skadestånd, avdragsgilla kan vara ett alternativ.MVHRolf
Hej,Med tanke på fastighetens försäljnings- och anskaffningsvärde tänker jag att den kanske varit i säljarens ägo en längre tid. Om avskrivningarna inte skötts som de ska, kanske eventuella förbättringar och/eller investeringar som gjorts under åren inte heller bokförts på ett korrekt sätt, så det blir svårt att göra ett korrekt skatteunderlag?Jag skulle be en redovisningskonsult gå igenom det hela, för det skulle kanske kunna finnas en del skattepengar att spara i slutändan (utan att viljaväcka en alltför stor förhoppning)./Tina