Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Själva uttaget från kontot ska bokföras den dag det faktiskt sker. Det är extra viktigt när det är bokslut. Om kostnadenavser 2015ska dubokföra den i bokslutetmot konto2990 t ex.När pengarna faktiskt dras från kontot debiterar du 1930 och krediterar 2990.//Tina
Hej!Gällande momsen så betyder minuset att det bokförs i kredit. De konton som börjar på 3 ökar i kredit och även om just momsen är lite svår så ska det vara korrekt.Jag tycker att det ser helt rätt ut så som du gör.Försäljningen har ju skett den dagen då kassarapporten har kommit även om du inte har fått in pengarna på ditt bankkonto än.Vill du inte bokföra på 1910 två gånger skulle du kunna bokföra på något konto för fordran, till exempel 1580.Då byter du ut 1910 som motsvarar banken i första verifikationen och sen när du får in pengarna bokför du 1930 debet och 1580 kredit./Anna
Hej oliwia,Leverantörsfakturan ska registreras på fakturadatum, i ditt fall 2015.Du har nog varit lite snabb på hanen med momsrapporten och får förmodligen göra en rättelse så du får med även dom sena fakturorna.MVHKenneth
Enligt Skatteverket så ska man se vad marknadspriset är för ett kontor i området runt omkring och utgå från detta.Det man sen behöver göra också är att skriva ett hyresavtal mellan AB och privatpersonen - finns mallar på nätet för detta.