Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Normalt sett bokförs bygglovet på samma konto som anskaffningsvärdet för fastigheten/lokalen, och ingår också i avskrivningsunderlaget.Förslagsvis något konto under 11xx.
Hej!På Swedbanks sida hittade jag att för aktiebolag är 35% av lönen avdragsgill men max 10 prisbasbelopp. Dubbelkolla gärna detta med Skatteverket.Sen betalar också företaget särskild löneskatt.Du kan läsa mer om detta i tråden:https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/88oggpe3w0663Siffran 12 000 gäller för enskilda firmor och där finns lite andra regler.
Lite konstigt, jag brukar välja 5615 för leasingavg (halv moms!), bensin 5611, fordonsskatt 5612 och trängselavg 5616. Det känns mera riktigt tycker jag.
Hej Mita! Tack så mycket för ditt svar!
Hej Josefin!Har jag förstått dig rätt att du faktiskt betalade in den för höga fackavgiften? Men att du kommer få det till godo nästa månad?I så fall tycker jag nog att bokföringen stämmer, eftersom det är vad som har skett i verkligheten.Fackföreningsavgiften bokförs på konto 2794 från löneprogrammet.Återkom gärna om jag har missuppfattat dig!