Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Öresavrundningar uppstår i många fall, ibland blir det plus och ibland blir det minus. Det är absolut okej att ha ett belopp på kontot när du gör ditt bokslut ochdin deklaration. Eftersom det ligger på ett resultatkonto är det inget belopp som kommer med till nästa år.
HejGillar Tinas svar att ett arbete/tjänst ska bokföras samma år som det utförs.Har man av något skäl vilja eller behov att begränsa sitt skattemässiga resultat föreslår jag att man studerar utrymmet och möjligheterna till att göra avsättning till periodiseringsfond i samband med inkomstdeklaration. En enskild näringsidkare kan avsätta upp till 30 % av årets verksamhetsresultat till periodiseringsfond och därmed skjuta upp beskattning.På skatteverkets hemsida finns utförlig beskrivning av begreppet "periodiseringsfond".MVH
Tack för hjälpen!
Hej!Jag kan inte tänka mig att det skulle hanteras på något annat sätt.Dubbelkolla gärna med en redovisningskonsult eller med Skatteverket om de har någon annan input./Anna
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Taxi. Hej, hur bokför jag en Taxiresa? Och är det samma oavsett transportslag?