Hej hej! Då skulle du kunna använda 7219 för kostnaden och sociala avgifter till det på konto 7519. Skulden kan du boka på förslagsvis på 2910, 2911 eller alternativt 2919. Här kan du välja om du vill inkludera skulden för soc avg på samma konto som löneskulden eller om du vill lägga den på ett eget konto t.ex 2941. Du hittar alla konton på basgruppens hemsida i kontoplanen: BAS 2014.
This reply was created from a merged topic originally titled Bokföring av SL-biljett. Hej, Hur bokför jag en månadsbiljett för SL? Jag använder det till kund 4-5 dagar i veckan. Lägger jag upp den som som ett bildunderlag och lägger den som ett kvitto? Hur bokförs den sen? Hälsningar, Robert
Hej igen! Vad jag kan läsa mig till så bokförs inte företagsinteckning (företagshypotek). Och upprättar du ett förenklat årsbokslut ska inga ställda säkerheter lämnas i anslutning till det förenklade årsbokslutet. Är det istället en expeditionsavgift eller stämpelskatt som dragits i samband med företagsinteckningen bokför du det förslagsvis som en avgift likt uppläggningsavgiften. Kontrollera vad som gäller i ditt fall.