Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Askman
NY MEDLEM

Re: Fel i lönebesked och arbetsgivardeklaration

Jag fick beskedet av Support att via "Kassa och bankhändelse" göra en inbetalning och bokföra från kassan med lönebeskedets nettobelopp och med samma datum som sedan matchas med aktuellt lönebesked. Det borde då innebära att efter nytt lönebesked är skapat, fast utan krysset för första anställd, göra en ny inbetalning och bokföra från kassan med lönebeskedets nettobelopp.

Att rätta upp arbetsgivardeklarationen så undrar jag om det är lättast att läsa in den nya filen till Skatteverket eller justera den existerande?

Mvh

Urban

My Janhall
MODERATOR

Kanon att du fick hjälp den vägen! 🙂 

Rent programmässigt spelar det ingen större roll vilket av alternativen du gör, men du behöver skapa arbetsgivardeklarationen i programmet så din bokföring korrigeras. Sen om du behöver lämna in dessa nya eller korrigera dem du redan lämnat in är en bättre fråga för Skatteverket, du kan kontrollera med dem hur dem vill hantera detta om det känns osäkert. 

/My 

Askman
NY MEDLEM

Tack, jag har kontaktat Skatteverket för besked.

Kan jag bara få rätsida på hur bokföra nyskapad lönebesked via "Kassa och bankhändelse", är det pengar ut från Kassakonto som ska anges nu, eller behövs det ingen sådan åtgärd?

Mitt problem nu är att jag finner inget lönebesked att Matcha mot, ser ut som det nyskapade "rätta" lönebeskedet har status "Betald"?

Mvh

Urban 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Askman,

Gör så att du tar kontakt med våra kollegor på supporten för i den kanalen har vi möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut i ditt program.

Välkommen att höra av dig! /Tinna