Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Projektstyrning av varor och tjänster - eEkonomi

Hej vi jobbar med försäljning av varor och tjänster och undrar om visma e eeconomi eller något känt samarbetsprogram kan stötta projektstyrning? Dvs att man kan koppla leverantörsfakturor och kundfakturor till olika kundprojekt för att få kontroll på resultatet per projekt? Vi säljer inte via någon hemsida utan till kunder direkt som vi jobbar med i projekt. Hittade inte riktig rätt kategori för min fråga men hoppas på hjälp.
3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

I Visma eEkonomi kan du arbeta med projekt och precis som du säger fylla i dem på leverantörsfakturor och kundfakturor.
Under Inställningar - Företagsinställningar på fliken Bokföringsuppgifter fyller du i Använder projekt. Därefter kan du lägga upp dem under Bokföring - Projekt
Du hittar mer information om du söker på Projekt längst upp till höger i ditt program.

Vill du samtidigt ha koll på nedlagd tid så finns tillvalet Visma eEkonomi Tid där du kan registrera tider och utlägg och sen skicka över som fakturaunderlag till eEkonomi.
Se några av filmerna här: https://www.youtube.com/playlist?list=PL_6iwrIQ8Yn4NC7J3RfFHfrSO9GOLzsmd

Tveka inte att höra av dig om du har några fler funderingar!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna, tack för svar. Fråga till: kan jag sedan koppla en leverantörsfaktura till ett projekt? Hur gör jag då?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Ja det går bra! Det gör du direkt inne på leverantörsfakturan på de rader som hör till projektet.

Därefter kan du se statistik på projektet och även rapporten Resultaträkning med projektredovisning som visar resultatet för ett specifikt projekt.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~