Hej @AccountantfromHell_singland
Tack för att du delar dina synpunkter och förslag för produktförbättringar med oss. Vi uppskattar din feedback och jag har tagit det vidare internt.
Har du några fler önskemål om förbättringsförslag är du varmt välkommen att lämna dem direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag.
Skickar med dig en länk till den skrivna hjälpen för Påminnelse Direkt där du under vanliga frågor hittar svaret på hur betalningen ska hanteras. Här finns även en e-postadress om du vill kontakta Amili via mejl.
Vad händer om jag skickat påminnelsen via tjänsten och har ett ärende i portalen, men min kund väljer att betala direkt till mig?Så fort du har fått dina pengar registrerar du fakturan som betald i Visma eEkonomi Smart, och i och med att fakturan blir slutbetald kommer ärendet stängas automatiskt. Du behöver alltså inte göra något i portalen för Påminnelse Direkt.Om ärendet har gått till inkasso kommer inte ärendet att stängas i portalen när fakturan registreras som betald i Visma eEkonomi Smart. Då behöver du kontakta Amili (tidigare Visma Financial Solutions) så avslutar de ärendet. I samband med detta stängs det även i portalen. Amili kommer då att skicka ett restkrav på inkassoavgiften till gäldenären, alltså din kund. Vill du själv stå för denna kostnaden meddela då detta till Amili på mailadressen kundreskontra.collectors@visma.com.Välkommen tillbaka till forumet framöver./Tinna