Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Anton Martinsson CONTENT PRODUCER ‎2024-10-31 09:10 )
  • 0 Svar
  • 4 gilla
  • 2813 Visningar

Vi listar några exempel på hur du, i din egen takt, kan digitalisera en sak i taget. Om du tänker att du ska försöka bli mer digital så behöver du inte göra allt på en gång. Ta en sak i taget och när du känner dig bekväm med det så kan du ta nästa steg i den digitala resan.

 

Här nedan kommer vi att ge några exempel på bra lösningar att börja med kopplat till de olika program som en byrå kan använda sig av.

Använd Visma Ekonomiöversikt för att på distans ge dina kunder en ekonomiskt överblick

Underlätta dina digitala möten med Visma Ekonomiöversikt. Tjänsten som på ett lättförståeligt sätt ger en snabb och tydlig ekonomisk överblick för dina kunders företag. Om du dessutom samarbetar med din kund i Visma Ekonomiöversikt i kombination med Visma eEkonomi så kan du få kundens bokföringsdata i realtid i tjänsten, smidigt!

Testa funktionen dokumentdelning i programmet och börja redan nu göra om dina fysiska pärmar till digitala pärmar. Du laddar enkelt upp din kunds bokföringsdata från Visma Administration eller Visma eEkonomi. Via Visma Byråstöd och Visma Advisor kan du aktivera samarbete i tjänsten.

 


Signera digitalt med Visma Sign

Behöver du en signering av ett avtal eller kanske en årsredovisning? Med Visma Sign - vår tjänst för digital signatur kan du signera alla olika sorters dokument som kräver signatur, vart du än är. Snabbt och smidigt helt enkelt.

 

Exempel på användningsområden för Visma Sign:

  • En redovisningsbyrå behöver ett godkännande från sin kund
  • Digital årsredovisning
  • Arbetsgivardeklaration
  • Lönebesked, Lönelista för utbetalning
  • Semesterskuldlista
  • Uppdragsbrev
  • Anställningsavtal med nya medarbetare
  • Offert/order till kund
  • Avtal i största allmänhet
  • VD´n på ett företag behöver godkänna betalningar, löner med mera
  • Fullmakt
  • Bara dela ett dokument
  • Alla dokument i PDF format

Genom att använda sig av sms funktionen som finns att tillgå i tjänsten skickar du alla typer av dokument helt GDPR-säkrat.

 


Slipp all manuell hantering av din kunds leverantörsfakturor med Digitala fakturor och dokument

Samarbeta med din kund med Digitala fakturor och dokument och slipp all manuell hantering av din kunds leverantörsfakturor, dessutom får du in alla leverantörsfakturor digitalt och kunderna behöver inte komma in med leverantörsfakturor i handen. Med Digitala fakturor och dokument kan du få in alla dina kunders leverantörsfakturor direkt i Visma Administration eller Visma eEkonomi. Tänk vad mycket tid du kan spara!

 

Du kan aktivera tjänsten från Visma Advisor och Visma Byråstöd, och därefter välja om det är du eller din kund som ska vara fakturamottagare.

 


Skicka in årsredovisningen digitalt via Visma Bokslut och Visma Skatt & Bokslut Pro

Att skicka in årsredovisningen digitalt är enklare, minskar fel och sparar framförallt både tid och papper. Sedan 2018 då Bolagsverket lanserade tjänsten för digital inlämning av årsredovisningar har fler och fler skickat in digitalt. Fördelarna är många, men framförallt minskar det eventuella felaktigheter i årsredovisningen genom kontrollerna i programmen. Och använder du dessutom Visma Sign för elektroniskt signering blir hela resan digital.

 

Få in alla kvitton från kunden digitalt

Använder ni inte er av Visma Spcs kortet men ändå vill slippa att hantera fysiska kvitton kan ni appen Visma Scanner . Med Visma Scanner minskar risken för att kvitton försvinner eller glöms bort. Via appen kan din kund fota, spara och skicka kvittot till Visma eEkonomi eller Visma Administration så fort ett köp har skett. Och uppgifterna på kvittot tolkas, så du slipper fylla i manuellt i ditt ekonomiprogram. När du sedan fått in kundens underlag kan du koppla dessa till både verifikationer och leverantörsfakturor. Psst! När du aktiverar ett samarbete i Visma eEkonomi, kan du samtidigt aktivera ett samarbete i Visma Scanner, helt utan kostnad.

 

 

Samarbeta med dina kunder i Visma Tid Smart/Pro

Är du trött på att manuellt hantera dina kunders underlag? Vill du slippa dubbelarbete och onödigt knappande? Via ett samarbete i vårt webbaserade projekt- och tidredovisningssystem Visma Tid Smart/Pro slipper du lägga onödig tid och energi på att hantera dina kunders manuella underlag. 


I Visma Tid Smart registrerar kunden och dess medarbetare sina tider och utlägg vilket ger dig som byrå underlag för fakturering och lön. I projektverktyget Visma Tid Pro har 

du samma fina funktioner som i Smart, men du får också moduler som ger dig ett komplett projektplaneringsverktyg från första offert till planering och genomförande av projekt. Allt i ett och samma system! Samarbetet sker via Partnerportalen och detta är helt kostnadsfritt för dig som byrå.  


Samarbete med dina kunder i
Visma Tid Smart/Pro (film)
Läs mer om Visma Tid 


Det papperslösa kontoret

Många kanske har en vision om att i framtiden gå över till ett mer papperslöst kontor, och det kan väcka många frågor och funderingar. I artikeln Digital bokföring vs. papper kan du läsa mer om tips och kanske få svar på just dina frågor om hur man kan blir mer digital på kontoret.

 

Läs vidare

Då en byrå kan sitta i flera olika program så vill jag också tipsa om följande forumtrådar som lyfter hur man kan bli digital i sin egen takt. Dessa inlägg är mer kopplade till produkterna Visma eEkonomi, Visma Administration samt Visma Lön och kan ge ytterligare tips för dig som arbetar i nedanstående program:

 

 

Vill du veta mer om samarbeten? Ta en titt på hur du på bästa sätt arbetar med dina kunduppdrag.