Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @NicklasO Jag behöver bolla denna tråden med våra specialister och skriver till dig när jag har mer info. /Tinna
Hej @Eagle_ Om jag tänker rätt så gör du så här:Hantera den första fakturan (Faktura 1 på 2000 kr) 1. Registrera inbetalningen på 4000 kr via Kassa- och bankhändelser - Matcha.2. Välj först att matcha mot Inbetalning från kundfaktura. Välj fakturan det gäller.3. Nu kommer du ha ett Belopp kvar att stämma av nere till höger på 2000 kr. Klicka på Ny bokföringshändelse. Du ska nu matcha resterande belopp mot den nya fakturan, välj Inbetalning från kundfaktura och välj den nya fakturan. Det blir en delbetalning på denna. Kunden betalar de 2000 kr som är kvar på faktura 21. Registrera betalningen på 2000 kr via Kassa- och bankhändelser - Matcha.2. Välj att matcha mot Inbetalning från kundfaktura. Välj fakturan det gäller, en slutbetalning registreras på denna. Lycka till! /Tinna
Godmorgon @magtmn Skönt att det fungerar igen och tack för att du delar infon med oss. Ha en fin dag. /Tinna
Hej! Vi är medvetna om att vi inte har en optimal hantering gällande detta i programmet och vi har återigen lyft detta som en förbättringspunkt i Visma eEkonomi. Med det sagt har vi inte någon mer information i dagsläget om detta är något som kommer att förändras framåt i programmet. Ha det fint! /Jenny
Hej @HansLindblom Tack för din fråga! Jag förstår din situation och det verkar som att det handlar om en inställningsfråga. Du kan prova att lösa detta genom att gå in under Inställningar - Kassa- och bankkonton. Klicka på ditt företagskonto och välj "avbryt aktivering". Det kan vara så att någon av misstag har klickat på aktivera bankkoppling, även om ni inte använder det i er förening. Om detta inte löser problemet är du alltid välkommen att kontakta vår kunniga support så hjälper vi dig gärna. /Tinna
Nyheter
Genvägar