Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Under förutsättning att du betalar det Amerikanska bolaget i ditt nuvarande räkenskapsår, behöver du inte bokföra någon lagertillgång, utan det räcker att du bokför vid betalningen. Skulle du däremot inte betala inom detta Räkenskapsåret måste du bokföra det som en lagertillgång.Tack för din fråga./Victor
Hej Kevin,Du bokför det via en verifikation eller under Kassa-Bankhändelser, beroende på hur du arbetar. Använder du Visma Mobil Scanner, är det ett plus om du bifogar ett kvitto, men inget krav att det finns i programmet, men blir enklare för dig själv att ha kontroll över transaktionerna.Tack för din fråga./Victor
Hej,Mycket riktigt, kan du inte periodisera en importerad verifikation.Det du kan göra, är att vända den importerade verifikationen via korrigera och sedan lägga upp en manuell verifikation i eEkonomi och den går sen bra att Periodisera./Victor
Hej Roland,Enligt Bokföringsnämndens bestämmelser ska fel korrigeras i den perioden man befinner sig i. Är perioden låst ska du därmed göra korrigeringen i den perioden som du nu befinner dig i./Victor
Hej!Jag tycker att du tänker helt rätt i ditt resonemang. Kassan krediteras precis som du säger, sedan hade jag använt t ex tillgångskonto 1684.Tack för ditt inlägg!
Nyheter
Genvägar