Påminnelsefakturor och autoinvoice

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Jag har förstått att det inte går att använda autoinvioce (via brev, som är en suverän tjänst) i samband med att man skall skicka ut påminnelsefakturor och precis som alla andra i forumet som kommenterat samma sak så förstår jag inte varför denna funktion inte är på gång. Jag behöver nu skicka ut 52 st påminnelsefakturor för medlemsavgiften i vår föreningen och vi har inte ännu något register/hantering av medlemarnas e-postadresser. Svaret i kundsupporten är att man skall skriva ut fakturorna och stoppa dem i kuvert något jag helst vill undvika: 

* Är det på gång några utvecklingstankar kring påminnelsefakturor? 
* Om inte, kan man ta ut pdf:erna för dessa 52 st påminnelsefakturor och skicka till er på Visma för kuvetering, frankering, utskick om ni har en sådan tjänst? 
Foto på bcf victoria

bcf victoria

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på LW

LW

  • 20,854 poäng 20k badge 2x thumb

Man skickar ut påminnelser, inte påminnelsefakturor. Skicka ut påminnelsen utan att bifoga fakturorna, så får de kunder som inte har ursprungsfakturan höra av sig till dig. Då rensar du bort merparten av arbetet.

//L

Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 5,222 poäng 5k badge 2x thumb
Hej bcf Victoria!

Kul att du inkommer med önskemål och tankar, förstår om det hade varit smidigt.
Detta önskemål finns redan hos oss, här t.ex.

För att samla alla önskemål och tankar på samma ställe rekommenderar jag dig att kommentera i den tråden och även följa den. Då får du klar uppdatering, och det är lättare att sammanställa allt inför framtiden.

Stänger denna tråden och hänvisar till ovan.


Ha det gott!

/Sofia