Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Pillis,Om en betalning senare sker för den konstaterade kundförlusten så ska detta korrigeras och dvs på nytt redovisa utgående moms på belopp som betalats. Detta gör du genom en manuell verifikation,Bokföring -Verifikationer -Ny Verifikation.Om vi utgår från att din verifikation ser ut som min kollega Susan beskrev ovan för Konstaterad Kundförlustså gör du denna verifikation på konto:1930 Debet - Du byter ut konto 1510 mot 1930 för att matcha betalningen direkt2611 Kredit6351 Kredit - Kontrollera att denna rad har en momskod så det inte blir fel vid momsdeklarationen. Du kommer redovisa utgående moms på konto 2611 och då vill programmet att du även redovisas något i omsättning.Hoppas detta gav dig svar på din fråga.Ha en fin dag!/My
You can use Account 4000(4010) - if you sell it along with what you produce or 5460 if it just is used in your production - for the material and 4600 for the services. Mikael
Du ska inte boka om den avskrivning du redan gjort. Sorry att jag slarvade vid läsning Byt , i min kontering , ut sista raden till Debet 1248 ej debet 7973
Tack snälla Lena för ditt svar! Detta gjorde allt mycket lättare!!