Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för ett snabbt svar
Hej!På Skatteverkets hemsida finns en nyutkommen broschyr som heter "Traktamenten och andra kostnadsersättningar (från och med inkomståret 2016)", här kan du läsa både om vad som gäller för kost och bilersättning, om det ska förmånsbeskattas osv. Klicka här för att komma till Skatteverkets hemsida där broschyren finns att läsa.
Jojo, så är det ju. Jag ville bara belysa att det inte är samma sak med vara och tjänst i alla lägen.MVH Christian
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Moms vid vidarefakturering av hotellkostnad inom EU? - Administration. Hej! En person från vårt företag har varit på leverantörsbesök i Litauen. Hotellövernattningen betalades med företagskortet men nu vill leverantören stå för hotellkostnaden. Vi ska skicka faktura på hotellkostnaden till det Litauiska företaget (vidarefakturera). Frågan är hur det blir med moms här? På mitt underlag från hotellet har jagett belopp exkl. moms, ett momsbelopp och ett totalbelopp. Kan jag skicka en faktura till det Litauiska företaget på totalbeloppet rakt av? När jag ska bokföra kortbetalningen framöver tänkte jag lägga totalbeloppet på konto 5800, aldrig blanda in momsen. Fakturan till Litauen tänkte jag bokföra på konto 5800 i Kredit, är jag helt ute och cyklar då? Jag tänker att bortsett från valutadiffen mellan tillfällena tar hotellkostnaden ut varandra.