Hi!Yes, it's possible to make depreciation of software in your bookkeeping. The legal framework around this is a bit tricky to understand so I suggest you contact Skatteverket and discuss this if you have any more questions. If you can make depreciation you can use accountnumbers:1019 Credit7811 Debit
Jag hade tagit reda på vem som satt in beloppet, det kan vara en inbetalning som gått fel för någon. Man kan inte bokföra detta om man inte vet vad det är.
Hej!När man säljer begagnade varor brukar man tillämpa så kallad vinstmarginalbeskattning som i stora drag går ut på att utgående moms beräknas på skillnaden mellan inköpspris och försäljningspris. Du hittar mer information hos Skatteverket:http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/sarskildareglerforvissavarortjanster/begagnade...
Hej!Det man brukar bokföra är just anskaffningsvärdet och eftersom det inte förändras nu behöver du inte bokföra något vad jag kan läsa mig till.Det kanske finns någon annan användare här på forumet som har erfarenhet kring detta och som kan ge lite ytterligare input?
Hej!Eftersom du bokför enligt kontantmetoden bokför du detta först när fakturan betalas och då betalar du bara mellanskillnaden mellan den ursprungliga fakturan och kreditfakturan.